پذیرش تحصیلی
وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

پذیرش تحصیلی



 

برای‌ ورود به‌ دانشگاهها و مراكز اموزش‌ عالی‌ كشور تركیه‌ دارا بودن‌ مدرك‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ و گذراندن‌ ازمون‌ سراسری‌ (كنكور) الزامی‌ است‌. ازمون‌ سراسری‌ (كنكور) برای‌ متقاضیان‌ خارجی‌ و محلی‌ متفاوت‌ است‌ كه‌ به‌ زبانهای‌ تركی‌ و انگلیسی‌ برای‌ خارجیها و به‌ زبان‌ تركی‌ برای‌ محلی‌ ها برگزار می‌ شود. دروس‌ امتحانی‌ شامل‌ ریاضی‌ ، فیزیك‌ ، شیمی‌ ، معلومات‌ عمومی‌ و هوش‌ می‌ باشد. پذیرش‌ دانشجویان‌ در دانشگاهها بر اساس‌ رتبه‌ كسب‌ نموده‌ در ازمون‌ سراسری‌ (كنكور) می‌ باشد. دانشجویان از طریق یك امتحان در مرحله ای كه هر سال یك بار توسط مركز گزینش و جایگزینی دانشجو با نظارت شورای آموزش عالی برگزار می شود ، وارد دانشگاه می شوند .سالی یكبار امتحان ویژه ای نیز توسط سازمان مذكور برای دانشجویان خارجی برگزار می شود.از آنجا كه برگه های امتحان به هر دو زبان انگلیسی و تركی می باشند، داشتن اطلاعات در مورد زبان تركی ضروری است. افرادی كه امتحان را پشت سر می گذرند و تنها دانش اندكی در مورد زبان تركی دارند ، توصیه می شود مدتی از یك سال را به مرخصی برای آموزش زبان تركی اختصاص دهند .دوره های زبان تركی برای خارجیان توسط مركز آموزش زبان تركی دانشگاه آنكارا (TO MER) ارائه می شود .دوره های زبان تركی در دانشگاههای استانبول و ازمیر نیز برقرار می باشد.طبق آمار بدست آمده در سال تحصیلی 92-1991، 14548 دانشجوی خارجی در دانشگاهها فعالیت دارند كه تعداد 7000 نفر از آنها از جمهوریهای ترك نشین بوده اند .به طور كلی می توان گفت كه ورود به دانشگاه به‌صورت متمركز و براساس امتحان ورود دانش‌جو (كنكور) است.كسانی‌كه نمره خوب گرفته‌اند (حداقل 120) صلاحیت ورود به برنامه‌‌های 4ساله كارشناسی را دارند, كسانی‌كه نمره بین 105 تا 119 گرفته باشند می‌‌توانند به برنامه‌‌های آموزش دو ساله (فوق دیپلم یا كاردانی) وارد شوند. از جمله مدارك مورد نیاز جهت ورود به تحصیلات دانشگاهی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- مدرك دیپلم متوسطه (LISE DIPLOMASI)

2- موفقیت در امتحان ورودی

از سال 1999 سیستم امتحان ورودی براساس امتحان یك مرحله‌ای (امتحان انتخاب دانش‌جو) كه شامل 2 امتحان است. یكی امتحان توانایی لغوی و دیگر توانائی‌های كمیتی در ماه مه در سراسر كشور در یك جلسه واحد و زمان واحد برگزار می گردد.گفتنی است كه آزمون فوق بر علوم طبیعی, ریاضی, علوم اجتماعی و زبان خارجی و معدل مقطع متوسطه مشتمل می گردد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,